Tuesday 28 August 2018

# Fakta Esp

5 Fakta ESP yang anda perlu tahu !



Bercakap je tentang Esp Shaklee,syila percaya semakin bertambah penggunanya di Malaysia.Bukan hanya kelazatan Esp yang membuatkan pengguna jatuh cinta,tetapi keberkesanan dan bahan-bahan yang terdapat dalam Esp sentiasa membuatkan pengguna merasakan Esp salah satu suplimen yang menjadi keperluan mereka setiap hari.

Apa Fakta Menarik Tentang ESP yang anda perlu tahu ?

1. Soya Non Gmo

Esp dihasilkan menggunakan soya organik dan Non Gmo. Tahukah anda?Soya yang mempunyai ciri-ciri ini tidak akan memberikan kesan yang buruk kepada pengguna jika diambil pada sukatan dan masa yang betul.
Protein soya Esp dihasilkan dibawah kawalan proses yang ketat yang dinamakan IPP (Identity Preservation Program) dimana ia dimonitor dan dikawal dari seawal proses penanaman hingga penghasilan proses ESP itu sendiri.

Soya yang bersifat tidak organik menggunakan bahan kimia,prestisid dalam proses penanamannya dan ia mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat dan boleh mengundang kanser !

Soya GMO pula adalah berkualiti rendah dan lebih mudah dihasilkan tetapi berisiko menghasilkan toksin yang tinggi.
Sebab itulah ESP Shaklee sangat istimewa dan sangat berbeza berbanding protein soya jenama lain kerana faktor pemilihan yang ketat dan berkualiti berbanding jenama lain.


2.  Membekalkan sepenuhnya 9 jenis asid amino perlu
Asid Amino menyumbang kepada kesihatan saraf,struktur otot,pengeluaran hormon,organ-organ dan struktur sel.Ia benar-benar penting untuk kesihatan.
Pentingnya mengambil asid amino kerana ia tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi perlu mendapatkannya dari sumber makanan atau minuman seperti ESP.

Antara kesan buruk disebabkan kekurangan asid amino :-

-Keresahan
-tumpuan lemah
-cepat penat dan lesu
-Kemurungan
-Ketidakseimbangan hormon.


3. Proses mencuci soya tidak menggunakan akhohol.
Proses penghasilan ESP mrnggunakan air sejuk untuk mencuci soya yang terdapat didalam ESP dan tidak mrnggunakan akhohol seperti kebanyakan produk komersial soya yang lain.
Soya yang dicuci mrnggunakan air akan mengekalkan nutrisi yang baik yang ada pada soya termasuklah Isoflavone.

Isoflavonr merupakan sebatian phytestrogen yang mempunhai ciri antioksidan yang menghalang dari terjadinya kanser payudara dan kanser prostat. Phytoestrogen dalam soya melindungi tapak reseptkr sel dari xenoestrogen dan mana-mana sebatian estrogen yang tidak diingini.


4. Proses penghasilan ESP tidak mrnggunakan cara pemanasan dengan suhu yang tinggi.
Selain ia merosakkan protein pada soya tersebut,ia juga bolej menhakibatkan tiada lagi isoflavon yang tinggal.
Contohnya,sos soya dan minyak soya yang tidak mempunyai isoflavon yang tiggal.Dalam usaha untuk membuat protein sayuran bertekstur (TVP), ia dimasukkan melalui suhu yang tinggi,proses stim teknanan tinggi yang menyebabkan soya itu menjadi penyebab kanser.
TVP adalah apa yang digunakan dalam daging prngganti soya dan harus dielalkan.
Jadi,jika anda makan atau minum soya komersial yang terlebih masak (dipanaskan dalam suhu yang tinggi), ia akan menyumbang kepada sel-sel kanser yang terbentuk dalam badan.

Disebabkan itu,kita tidak menggalakkan anda membancuh ESP dengan suhu yang tinggi (air yang mendidih).



5. Mampu mengurangkan paras kolestrol yang tinggi.


Pengambilan Esp mengikut sukatan yang disarankan mampu mengurangkan paras kolestrol yang tinggi.
Berbeza dengan protein daging,telur dan produk tenusu,Esp adalah rendah lemak dan bebas kolestrol.
Soya telah terbukti 10% untuk mengurangkan paras kolestol yang tinggi.Ujian klinikal terkawal telah mendapati 25gram soya dapat mengurangkan paras kolestrol LDL dan meningkatkan kolestrol HDL.

Ia juga membantu menghalang pembentukan plak dan menghalang pementukan darah beku.


Teruja kan baca tentang fakta ESP?

Disebabkan ESP telah menepati pemilihan protein soya yang selamat,jadi anda tidak perlu riaau lagi untuk menjadikan Esp sebagai pilihan utama dalam suplimen kesihatan dan kecantikan diri anda.
Ramai pengguna telah berpuas hati dengan kesan jangka pendek dan jangka panjang selepas mengamalkan ESP.

Syila.pasti anda juga akan berpuas hati selepas mengamalkan ESP Shaklee.

Boleh dapatkan Produk Esp Shaklee dengan syila.





SMS / WHATSAPP - 0195461765

No comments:

Post a Comment