Friday 30 March 2018

# ESP

Soya Penyebab KANSER ???


Pada hari ini,ramai yang taksub untuk dapatkan kulit cantik.Orang kata minum soya kulit cantik?
Tapi tahukah anda soya boleh memberikan kesan yang sensitif kepada kulit.Soya GMO yang terlalu banyak dipasaran sebenarnya mengandungi kandungan gula yang tinggi,pemanis tiruan,perasa tiruan dan pengawet.
Hal ini boleh menyumbang kepada penyebab kanser!!

Sebenarnya,kacang soya mempunyai kandungan protein yang tinggi.Kacang soya sememangnya membantu mencantikkan kulit dan memperbaharui sel sel kulit.Tetapi,anda perlu memilih soya Non-Gmo.

Apa itu GMO dan NON GMO ?

GMO.
GMO (Genetically Modified Organism) adalah tumbuhan atau haiwan yang telah dimodifikasi atau diubahsuai secara genetik menggunakan teknologi kejuruteraan genetik. Wah.. Kedengaran sangat hi-tech kan. Soya adalah makanan yang mempunyai banyak kebaikan namun begitu disebabkan wujudnya soya yang dimodifikasi secara genetik adakah soya masih memberikan kebaikan kepada kita?


NON-GMO.
Kacang soya yang tidak diubahsuai genetiknya bermula dari penghasilan biji benih sehingga lah dituai dan diproses.
Dan ini adalah SOYA SHAKLEE.
SOYA SHAKLEE lebih dikenali sebagai ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP).



 PERBEZAAN ESP SHAKLEE DAN PRODUK SOYA YANG LAIN.



1. ESP Shaklee dibuat daripada kacang soya yang benar-benar semulajadi, iaitu kacang soya yang tidak diubahsuai genetiknya (non-GMO) sejak dari penghasilan biji benih sehinggalah dituai dan diproses menjadi ESP.

Manakala produk soya komersial lain, termasuk kacang soya yang dibeli di pasar, adalah kacang soya yang telah diubahsuai genetiknya supaya cepat membesar (contoh ayam daging kene cucuk hormon kan).


2.Kacang soya non-GMO adalah rendah lemak dan bebas kolesterol. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yang aktif (sebab itu ia sesuai untuk penghidap diabetes kerana mempunyai glisemik indeks yang rendah).

Kacang soya biasa yang diubahsuai genetiknya pula mengandungi bahan-bahan aktif yang tidak dapat menghasilkan tenaga yang mencukupi untuk tubuh badan manusia.


3.ESP membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon yang sempurna. ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.

Soya biasa tidak membantu kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon, walaupun diminum dalam kuantiti yang banyak kerana perubahan pada genetik soya itu sendiri.


4.Kandungan lemak dalam ESP Shaklee sangat minimum iaitu 1 gram dan tidak mempunyai laktosa bagi memastikan kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.
Soya biasa pula mengandungi paras laktosa yang tinggi dengan gula berlebihan yang terkandung dalam setiap pek soya tersebut.


5.ESP tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, selain mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.
Soya biasa banyak mengandungi perasa tiruan, pemanis berlebihan, pewarna dan pengawet yang menampakkan kecantikan susu soya.


Jadi,jika ada yang mengatakan soya penyebab kanser,anda perlulah selidik dahulu samada pengguna tersebut minum soya yang diproses secara GMO ataupon SOYA NON GMO.
Untuk pengetahuan anda,
Esp Shaklee adalah produk yang TERLARIS dan sentiasa menjadi permintaan yang tinggi sehingga sekarang.

Anda ingin mencuba ESP SHAKLEE?
Boleh hubungi syila.

Syila,
0195461765.
(Pengedar Bebas Shaklee)




No comments:

Post a Comment