Wednesday 16 May 2018

# Set Kekal Bertenaga ketika berpuasa.

TIPS UNTUK ANAK KEKAL BERTENAGA KETIKA BERPUASA.


Hari-hari biasa pun liat nak bangun pagi, macam manalah nak kejut anak2 ni bangun sahur bulan puasa nanti?

Ada tak mak2 yang pening kepala fikirkan situasi ni? Macam mana nak ajar anak berpuasa yang tentunya akan meletihkan si manja yang baru melakukannya pertama kali?

Anak2 ni susah nak bangun pagi sebab mereka letih sebenarnya.

Situasi mereka sekarang bukan macam kita kecik2 dulu. Anak2 kita, pergi sekolah dari pagi sampai ke petang. Ada bermacam2 aktiviti dan tugasan. Syllabus dah makin tinggi. Homework pun sangat banyak.

Kita yang tengok pun rasa letih. Apatah lagi tubuh kecil anak soleh(ah) yang sedang melaksanakan? Kalau mereka berpuasa, lagilah mereka akan kepenatan.

Tapi, nak tak nak mereka kena diajar juga berpuasa kan? So bagaimana nak bantu mereka?

JOM CUBA TIPS NI.

1. Hidangkan makanan yang mereka suka sewaktu bersahur dan berbuka. Wahh kalau diorang nampak makanan kegemaran mereka terhidang di meja, mesti semangat mereka nak penuhkan puasa.

2. Ajak anak sediakan/pilih menu berbuka bersama2.
Bulan puasa ni insyaAllah dapat balik rumah lebih awal dari biasa. Isikan masa bersama anak agar mereka tak terasa lama menunggu waktu berbuka.

3. Beri reward kalau anak berjaya puasa penuh. Mesti dia rasa seronok dan semangat nak terus berpuasa lagi pada keesokan hari.

4. Pastikan anak2 mendapat zat yang cukup untuk kekal bertenaga. Berikan Set Ramadhan untuk Si Manja yang terdiri daripada:


  •  Meal Shakes - susu berperisa french vanilla yang bantu membekalkan protein, vitamin dan mineral bagi memastikan si manja dapat menahan lapar lebih lama dan bertenaga di siang hari



  • Performance Drink - minuman isotonik berperisa oren tanpa gas mahupun pewarna dan pemanis tiruan yang membantu menyeimbangkan elektrolit dalam badan dan seterusnya mengelakkan si manja dari terdehidrasi semasa berpuasa



  • Vitalea for Children (VFC) - VFC    adalah sejenis multivitamin dan multimineral berperisa anggur yang bantu memberikan zat yang badan anak2 kita perlukan. Pengambilan makanan yang kurang semasa berpuasa menjadikan VFC ini satu suplemen wajib bagi mengekalkan kesihatan anak2 kita.



So, cubalah amalkan tips2 ni pada anak2 semasa bulan puasa nanti ya. Sementara itu, bolehlah dapatkan set Ramadhan untuk si manja sebagai persediaan sepanjang bulan puasa ini.

Hubungi :

Syila,
019546176

No comments:

Post a Comment