Sunday 8 April 2018

# Ostematrix

Tips mengatasi sakit pinggang ketika hamil

Jadi ibu hamil sangat seronok.Bertambah teruja apabila kandungan semakin membesar kerana dapat merasakan pergerakan bayi pada setiap minit.Tetapi,dalam keterujaan kandungan semakin membesar,biasanya ibu hamil akan alami situasi yang sangat menyeramkan iaitu sakit pinggang ketika hamil.

Sakit pinggang biasanya terjadi apabila kandungan semakin membesar.Ini disebabkan berat semakin meningkat dan bayi semakin membesar.Otot-otot menjadi sedikit lemah dan tabung kalsium ibu juga berkurangan.Jika anda seorang yang tidak gemar minum susu,anda perlu mencari jalan penyelesaian supaya keperluan kalsium anda cukup untuk anda dan bayi.

Sakit pinggang juga boleh terjadi jika anda mengangkat berat pada posisi yang salah,berdiri terlalu lama,banyak berjalan,melakukan kerja rumah berlebihan dan rehat yang tidak cukup.
Dan jika keperluan kalsium anda tidak mencukupi,ini boleh menyumbang kepada masalah sakit pinggang walaupon masih diawal kehamilan.



TIPS MENGURANGKAN SAKIT PINGGANG KETIKA HAMIL.

1.SENAMAN.
Senaman lantai pelviks dan perut sangat membantu mengurangkan sakit pinggang.
Pastikan badan anda pada posisi merangkak dan tegakkan pinggang anda.Tarik nafas dan hembus sambil membuat senaman pelviks.Pastikan anda mengemut tanpa menarik nafas dalam 5-10saat.
Tenangkan otot perlahan-lahan sehingga akhir senaman.
Lakukan sekerap yang boleh bagi mengelakkan sakit pinggang berulang dengan kerap.


2.POSISI YANG BETUL.
Jika anda mengalami sakit pada tulang punggung,elakkan daripada duduk membongkok.
Pastika tulang belakang anda berada dalam keadaan rilex dan duduklah dia atas tilam atau sofa yang lembut.

3.URUTAN.
Aktivit ini sangat disukai oleh ramai wanita termasuklah ibu hamil.Aktivit ini sangat membantu melegakan tekanan pada pinggang dalam masa yang sama buat kita rasa lebih tenang.
Tapi hati-hati,anda perlu bijak memilih tukang urut kerana urutan ketika hamil agak berbeza daripada urutan biasa.


4.BERENANG.
Aktiviti ini juga dapat membantu mengurangkan tekanan pada pinggang.Tetapi tak semua ibu hamil mampu berenang kerana bebanana perut yang semakin membesar.
Lakukan dengan rilex dan enjoy.


5.BANTAL MATERNITY.
Pemilihan bantal yang seduai sangat membantu ibu hamil dapat merehatkan badan dengan posisi yang betul.Kebiasaannya,bantal maternith diciptakan khas untuk posisi ibu ketika baring berada dalam keadaan yang selesa.
Bantal maternity dapat menyokong tulang belakang dan perut anda yang semakin membesar.



6.OSTEMATRIX.
Ostematrix adalah sejenis pil kalsium yang mengandungi VITAMIN D dan MAGNESIUM yang membantu penyerapan kalsium dengan lebih cepat ke dalam badan.Pil kalsium ini juga telah terbukti secara klinikal dan sangat selamat di ambil oleh ibu hamil.

Ostematrix sentiasa menjadi pilihan ibu hamil kerana dapat membantu mengelakkan dan mengurangkan sakit pinggang ketika hamil.
Syila sendiri juga adalah pengamal setiasa ostematrix.
Sepanjang mengandung,syila tiada masalah sakit pinggang,cramp dan kebas-kebas.Walaupon banyak berjalan disiang hari,syila sentiasa dapat tidur dengan tenang setiap malam tanpa perlu mengeluh sakit pinggang.



Ostematrix sangat membantu merehatkan otot otot badan dan juga membekalkan keperluan kalsium yang cukup untuk ibu dan bayi.


Anda boleh mencuba tips-tips yang syila kongsikan.Semoga ia dapat mengurangkan sakit pinggang ketika hamil.
Tapi syila juga sangat sangat mengsyorkan anda untuk mengamalkan OSTEMATRIX setiap malam kerana ia memang sangat membantu mengurangkan dan mengelakkan daripada terjadinya sakit pinggang ketika hamil.


Anda boleh menghubungi syila untuk mendapatkan konsultasi dan OSTEMATRIX.

Trusted seller ,
Syila,
0195461765


No comments:

Post a Comment