Saturday 19 August 2017

# Set Ibu berpantang

PRODUK UNTUK IBU BERPANTANG




kalau tengok ibu selepas bersalin, mesti wajah pucat dan tak bermaya. Maklumla, banyak tenaga dihabiskan ketika proses melahirkan.

Kebiasaannya ibu akan rasa lemah, tak bertenaga, sakit² badan dan sendi.Itu semua boleh diterjemahkan melalui raut wajah ibu yang nampak pucat dan kurang sihat.

Sedikit tips yang syila nak kongsikan bersama supaya ibu dalam pantang nampak cergas dan bertenaga.

1-Rehat dan tidur yang cukup.
Memang waktu dalam pantang, setengah ibu akan rasa tak cukup tidur sebab bayi baru nak sesuaikan diri dengan suasana baru. Rezeki masing²,ada bayi yang kurang meragam, ada bayi yang suka melekat je dengan ibu, ada bayi yang lebih suka tidur. hihi.

So mommy, bila bayi tidur ikut la tidur sekali.Daj habis bersihkan diri, tidur la dengan bayi walaupon hanya 15-20minit setiap kali bayi tidur.
Tidur pon membantu penghasilan susu yang sangat baik.

2-Berpantang cara tradisional.
Kalau tengok orang dulu, agak ketat ye proses berpantang. Ibu tak boleh dalam keadaan sejuk, pastikan badan sentiasa berpeluh. Makan makanan yang panas dan segar. Air pon haruslah suam panas.

3-Bertungku
Banyak sangat kelebihan bertungku ni. Kalau boleh 44 hari bertungku pon tak apa, lagi elok untuk tubuh badan.
Bertungku ni membantu melancarkan darah dan memanaskan tubuh badan ibu.

Best sangat bertungku ni tau.

4-Sauna dan Mandi air herba.
Masa berpantang dengan mertua, kena mandi air campuran herba. Best sebab lepas mandi akan rasa segar. Badan pon ringan dan wangi.

5-Amalkam suplimen sepanjang proses berpantang.

Masa berpantang Raesha, syila ada juga beli jamu tapi tak makan pon sebab baby ada kuning. Badan dah tak ada tenaga, jamu tak boleh makan, vitamin shaklee la penyelamat.

Set bersalin Shaklee lengkap dengan nutrisi yang diperlulan oleh ibu selepas bersalin. Sebab itu lah mommy yang amalkan set bersalin shaklee sentiasa nampak cergas walaupon baru seminggu berpantang.


~Semoga bermanfaat.

Nak risik² SET BERSALIN SHAKLEE?
Boleh terus hubungi saya.

SYILA
0195461765

No comments:

Post a Comment